sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Hellemekko plus koossa

Jokaisen kesän alussa kaipaan täydellistä hellemekkoa. Isompi kokoiselle naiselle tämä on aikamoinen ongelma. Itselläni on olemassa vyötärölinja, mutta vatsaa on kertynyt eteen. Näytän siis raskaana olevalta ympäri vuoden. Monen mekon leikkaus korostaa vatsaa ja mielikuvaa raskaana olevasta naisesta. Vastaavasti liian löysä mekko tekee minusta muodottoman ja entistä tulevamman näköisen. Olenkin todennut, että liian liehuvat vaattet lisäävät painoa monella kilolla, kun taas vyötärölinjan korostaminen kaventaa. Vyötärölinjan korostaminen korostaa melkein aina myös vatsaseutua, joten tästä tulee jatkuva dilemma.

Vaikka löydän vaatteita myös tavalliselta osastolta, niin olen todennut XL-naisten puolella olevan useasti päteviä leikkauksia. Todeta kyllä täytyy, että joissakin liikkeissä XL-naisten puoli on suuri pettymys ja kaikki isompi kokoiset naiset yritetään pukea liehuviin,  ylisuuriin telttoihin.

Toinen ongelma kesämekoissa on juuri rinnan alla tai jopa vatsan kohdalla oleva poimutus, leikkaus tai joustinnauha. Ei, ei ja ei. Ei sovi minulle. Maxi-mekoista haaveilen, mutta niistä olen jo oppinut luopumaan. Niissä on sama tenttamainen ilmiö.

Onneksi valikoimaa on kuitenkin löytyvissä. Alla on suosikkini.

Zalandon ihanan raikas mekko on ehdoton suosikkini sekä väriltään että malliltaan. Tämä pukee runsaampaakin naista ja korostaa juuri minulle oikeita kohtia.

Mekon kauniit yksityiskohdat tekevät tästä erityisen. V-pääntie hoikentaa ja olkapäiden aukot tekevät mekosta näyttävän.

Tässä Halensin mekossa on minulle sopiva leikkaus. Toivoisin pientä hihaa omaan mekkooni. Tämä sopii esimerkiksi kesäisiin juhliin ja peittävyyttä saa esimerkiksi bolerolla tai virkatulla huivilla.

Bubbleroomin mekko on varsinainen rantamekko ja sopii loistavasti lasten kanssa touhuamiseen ja rentoon meinikiin. Yläosasta ja vyötärölinjasta hieman tiukempi malli sopii juuri minun vartalolleni.

Tämä zalandon mekko on ihanan erilainen. Ehdoton must have!

5 kommenttia:

  1. Hei! Mahtavaa, että olet päättänyt tehdä noinkin ison rempan ulkoisesti ja sisäisesti. Toivon hirveästi voimia ja itsekuria, ja onnistumisia matkasi varrelle ja jään seuraamaan tilannetta ;-) Mukavaa viikon alkua!

    VastaaPoista
  2. ps. Jos minulta kysytään, niin unohda tuo vika mekko! Liian harmaa ja vaisu kesään & muutokseen ;-)

    VastaaPoista
  3. Unohdettu jo! :D Ylimmäinen lähti tilaukseen.

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä toi viimeinen on just yli ihana!! Mutta oon huomannu että esim Lindexissä joskus ne kivoimmat vaatteet on just sielä + osastolla!

    VastaaPoista
  5. Vaikka vika miellyttää myös minua, niin se ei sovi tähän hetkeen ja mielialaan. Plussaosastolta ostavat niin monet erimuotoiset ja kokoiset naiset, että kaikkia on mahdotonta miellyttää kerralla. Mutta faktahan se on, että sinne suuntaan aina ensin, koska niissä vaatteissa on selkeäsi ajateltu muotoilussa runsaampia mittoja.

    VastaaPoista